Do PPK pracownik nie może zapisać się samodzielnie. To podmiot zatrudniający zgłasza pracownika do programu, zawierając w jego imieniu i na jego rzecz umowę o prowadzenie PPK. W następstwie zawarcia tej umowy wybrana instytucja finansowa zakłada pracownikowi indywidualny rachunek PPK, na który będą trafiały wpłaty. Takich rachunków PPK pracownik może mieć więcej niż jeden.

– Jeśli zatem pracownik pracuje w dwóch firmach, w każdej z nich osobno zostanie zapisany do PPK (zostanie w jego imieniu i na jego rzecz zawarta umowa o prowadzenie PPK) i w każdej z nich oszczędzać będzie na odrębnym rachunku PPK.  Również każda zmiana pracodawcy zwykle oznaczać będzie dla pracownika rozpoczęcie oszczędzania w nowej instytucji finansowej (otwarcie kolejnego rachunku PPK).  Nawet bowiem w sytuacji, gdy dotychczasowy i nowy pracodawca współpracują z tą samą instytucją finansową, w nowej firmie dla pracownika otwierany jest nowy rachunek PPK, na który wpłaty odprowadzał będzie jego nowy pracodawca – wyjaśnia ekspert PFR Portal PPK Małgorzata Jankowska.

Źródło: www.mojeppk.pl